GLOBALIZATION OF ISLAMIC FINANCE AND DEVELOPMENT TRENDS IN CHINA

  • Ahmad Rifai Universitas Islam Negeri Sunan Gunung Djati Bandung
  • Muhammad Rafi Siregar Institut Bisnis Muhammadiyah Bekasi
  • Mariana Mariana Universitas Islam Negeri Sunan Gunung Djati Bandung
Keywords: Islamic finance, Islamic bank, Islamic Financial Globalization

Abstract

Abstrak: Tujuan penelitian ini yaitu untuk mengetahui tren perkembangan keuangan Islam secara global di China. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode dengan pendekatan deskriptif kualitatif. Kajian deskriptif dilakukan dengan mendeskripsikan dan menjelaskan objek penelitian secara objektif dan faktual berdasarkan sumber data yang diperoleh dalam perkembangan globalisasi keuangan syariah dan tren keuangan syariah di China. Hasil dari penelitian menunjukkan bahwa perkembangan keuangan Islam di berbagai negara dan wilayah non-Muslim memicu persaingan yang semakin ketat untuk pusat keuangan Islam sehingga Globalisasi keuangan syariah mencerminkan tren perkembangan globalisasi keuangan Islam dan dapat meningkatkan popularitas keuangan syariah dalam negeri serta memancarkan program pertukaran bersama internasional di universitas dan lembaga penelitian, China juga tertarik dengan keuangan Islam, Tetapi terlalu dini untuk mendirikan pusat Keuangan Islami di Cina karena banyak pembatasan di dalam negeri dan minatnya sendiri pada keuangan Islam. aset keuangan syariah selama lima tahun dari 2013 hingga 2017 Totalnya bisa tumbuh 17% per tahun, akhirnya mencapai $2,7 triliun. Faktor-faktor yang berkontribusi terhadap pertumbuhan ini termasuk kondisi Demografis, permintaan pembiayaan infrastruktur, aturan permodalan bank, dan insentif untuk kesesuaian dengan Islam dan permintaan aset Islam. Tetapi kuncinya adalah bahwa di dunia non-Islam, melihat perkembangan global keuangan Islam, pasar keuangan terbuka dan mendukung basis keuangan hukum Infrastruktur dan dukungan pemerintah adalah prasyarat untuk pengembangan keuangan Islam.

Kata kunci: Keuangan Islam, Bank Islam, Globalisasi Keuangan Islam

 

Abstract: This study aims to determine the global development trend of Islamic finance globally in China. The method used in this study is a method with a qualitative descriptive approach. Descriptive studies describe and explain the object of research objectively and factually based on data sources obtained in the development of Islamic financial globalization and Islamic financial trends in China. The results of the study show that the development of Islamic finance in non-Muslim countries and regions triggers increasingly fierce competition for Islamic financial centres so that the globalization of Islamic finance reflects the development trend of Islamic financial globalization and can increase the popularity of domestic Islamic finance and promote international cooperative exchange programs at universities. Moreover, research institutes in China are also interested in Islamic finance. However, it is too early to establish an Islamic Finance centre in China because of many restrictions at home and its interest in Islamic finance. Islamic financial assets for five years from 2013 to 2017 The total could grow 17% per year, eventually reaching $2.7 trillion. Factors contributing to this growth include demographic conditions, demand for infrastructure financing, bank capital rules, incentives for conformity to Islam and demand for Islamic assets. However, the key is that in the non-Islamic world, the global development of Islamic finance, open financial markets and support of the legal and financial base Infrastructure and government support are prerequisites for the development of Islamic finance.

Keywords: Islamic finance, Islamic bank, Islamic Financial Globalization

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahmed, Adel,

Cattelan, Valentino,

Creswell, John W., Qualitative Inquiry and Research Design, Sage, 2006, MCMXCIX

D. Hadji Latif, Sahraman,

Dafiq, B. I., Hidayati, A. N., & Habib, M. A. F. (2022). Pengaruh literasi keuangan, literasi digital, digital marketing, brand image dan word of mouth terhadap minat generasi z pada bank syariah. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi dan Keuangan, 4(11), 4971-4982.

Erie, Matthew S.,

Global, E Y,

Guang, Tian, Camilla Hongwang, Kathy Tian, and Liu Yu,

Han, Zhonghua, Emile Kok Kheng Yeoh, and Wan Marhaini Binti Wan Ahmad,

Han, Zhonghua, Kok Kheng Yeoh, and Wan Marhaini Binti Wan Ahmad,

Jamaluddin, Nasiruddin,

Jawadi, Fredj, Nabila Jawadi, and Wa

Juma, Al Junaibi,

Khalfaoui, Hamdi, and Hassan Guenichi,

Lambert, Vickie a., and Clinton E. Lambert,

Majdoub, Jihed, and Walid Mansour,

Mushtaq, Saba, and Danish Ahmed Siddiqui,

Nasr, Seyed Vali Reza,

Nurmohamed, Rehanna,

Olivier, Bob, Islamic Revivalism and Politics in Malaysia: Problems in Nation Building, Critical Studies of the Asia-Pacific, 2020

Pollard, Jane, and Michael Samers,

Rahim, Adam Mohamed, and Mansur Masih,

Rehman, Scheherazade S., and Hossein Askari,

Sarker, Md Nazirul Islam, Most Nilufa Khatun, and GM Monirul Alam,

Selnes, Fred,

Tarigan, Josua, and Hatane Semuel,

Zugui, By Gao,

Published
2022-12-16
How to Cite
Rifai, A., Siregar, M., & Mariana, M. (2022). GLOBALIZATION OF ISLAMIC FINANCE AND DEVELOPMENT TRENDS IN CHINA. An-Nisbah: Jurnal Ekonomi Syariah, 9(2), 444-483. https://doi.org/10.21274/an.v9i2.6382
Section
Articles